Ana içeriğe atla

Kare açma tekniği nasıl yapılır? - how to make half square triangles?

Kare açma açma tekniği kırkyamanın temel tekniklerinden biridir. Hemen her yerde kullanılabilen bu tekniğin yapılış aşamalarını almış olduğum seccade siparişini yaparken sizler için fotoğraflamaya çalıştım. Öncelikle yapacağım seccade için kağıt üzerinde basit bir şablon hazırladım.
Bu şablona göre hangi kumaştan kaç kare keseceğimi hesapladım. Her bir kareyi 11cm x 11cm olarak kestim. (ölçü tabi ki standart değil siz modelinize göre değiştirebilirsiniz.Ben seccade için bu ölçüyü kullanıyorum.)
Hangi iki rengin bir karede olmasını istiyorsanız, onları üst üste koyup,çapraz köşesinden çizdikten sonra bir makine ayağı pay verecek şekilde çizginin iki yanından da diktim. Siz isterseniz ortadaki çizginin yarımşar santim yanlarına tekrar çizgi atıp o çizginin üzerinden dikebilirsiniz.
Sonra ortadaki çizgiden cetvel ve roller yardımıyla kestim. Ayırıp ütüledim.
Daha sonra şablona göre yerleştirmemi yaptım. Ve birleştirmeye başladım.
Model ortaya çıkınca kenar bordürlerini diktim. Bordür ölçülerini şablondan görebilirsiniz. Altına elyafını koydum, yorganlamaya hazırlamak için teğelledim. Ben astarsızken yorganlıyorum, arka astarını ayrıca yorganlıyorum ve böylece arkasından bakıldığında daha temiz oluyor. Bu yüzden arka ve ön yüz için ayrı ayrı ince elyaf kullanıyorum. İşim uzuyor ve daha emekli oluyor ama benim içime siniyor.
Arka ve ön yüzün yorganlaması bittikten sonra kenar biyeleri hazırlıyorum.(biye genişliği: 12 cm) Daha sonra biyeleri ütülüyorum. Benim Kumaşım boy vermediği için biye ekleme tekniği ile biyeleri diktim. Bu teknikte kestiğiniz biyelik kumaşları ön yüzleri birbirini bakıp yine çapraz şekilde dikiliyor ve fazlalıkları kesildikten sonra ütüleniyor. Bu şekilde birleştirme yeri belli olmayan uzun biyeler elde edebilirsiniz.
Hazırladığım ön ve arka yüzü birleştirip biyelerini teğelliyorum. Makinada dikiyorum.
Ve seccademizin son hali ortaya çıkmış oluyor.
Bu arada söylemeyi unuttum, dikerken her aşamasını mutlaka ütüleyin. Yalnız buraya fotoğrafları koyup yazmak dikmekten daha zormuş. Neden bu kadar ara verdiğimi şimdi daha iyi hatırladım :) Umarım yardımcı olabilmişimdir. Takıldığınız yerler için aşağıya yorum yazarsanız yada instagram hesabımdan da sorabilirsiniz elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. instagram: kirkbiryama

Yorumlar

  1. Çok yardımci oldunuz teşekkür ederim. Seccadenin bitmiş eni boyu kaç cm.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel anlatmışsınız,teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. Harikasınız bukadar güzel anlatılabilir elinize sağlik başarılar dilerim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

kalan kumaşlardan kırkyama seccade

merhaba sevgiyle  üreten  arkadaşlar bu akşam size kızkardeşim için yaptığım seccadeyi paylaşıyorum kumaşlar perdelerin demo parçaları astarı da dahil olmak üzere, zevkle yaptım sağlıkla kullansın inşallah

kırkyama ile vitray çalışması